KAMENNÝ CHODNÍK Z PLACÁKŮ...

Trocha alkoholu, trocha práce, ale především lovení bobříků...



Možná to znáte, možná a to je ještě lepší, jste to někdy zažili i sami...

V sobotu večer sedíte na lavici na zápraží chalupy, dopíjíte patnácté pivo a příjemně unaveni celodenní prací tupě zíráte a vymýšlíte co budete zítra dělat...
Všechno máte vlastně hotové, to na čem sedíte potřebuje opravit, to za vámi oštukovat a udělat fasádu, v jedné místnosti vykopat a vybetonovat celou podlahu, ale takovéhle triviality vás přece nezajímají...

Vy potřebujete výzvu, a zároveň nápad...

Mozek začíná pracovat, a výsledkem je jednoduchý vzorec: C2H5OH + trampská minulost = lovení bobříků...
(Vysvětlení pro mladší generaci... lovit bobry neznamená vzít si klacek a chodit mlátit ty malá zvířátka s placatým ocasem po jejich kulatých hlavičkách, ani oblbovat děvčata na diskotékách s prvotním zájmem o jejich bobra, nýbrž lovit bobříka znamená překonat sám sebe a svůj vytrénovaný organismus podrobit nelehkým zkouškám...)

No a přesně takhle jsem to měl já a v mé přeethanolované hlavičce se vylíhl geniální nápad:
Jako odpočinkovou práci po dozdívání štítů v rámci výměny střechy, si dám položení nového chodníčku (samozřejmě kamenného, mírně zatočeného).
Tím byl splněn bobřík debilních nápadů...

Dopil jsem pivo, dal si šestnácté a z půllitru na mě vykoukl bobřík chlastání...

Na vytyčení budoucí linie chodníku se hodí zahradní hadice, ukáže vám jeho tvar a před samotným položením kamene si lze představit jak bude chodník vypadat...
V mém případě se jednalo o "chodníček" asi 120 cm široký a skoro 20 metrů dlouhý.
Než jsem rozmotal naši 60 metrovou hadici splnil jsem bobříka uzlování, kombinovaného s bobříkem slušné mluvy...

Hadice byla na místě, poopravil jsem budoucí tvar chodníku a jelikož už byl večer odcházel jsem do naší "trampské klubovny" plnit rumového bobříka...
Druhý den ráno, (celou noc jsem plnit bobříka žízně...) jsem si všechny bobříky  vystavil  do vitríny, (ten rumový byl vepředu) vzal rýč a začal obrývat hadici do budoucího tvaru chodníku.

Teorie praví sebrat travní drn do hloubky 5cm, zasypat pískem a začít skládat kameny...
Praxe byla taková, že dvory se většinou štětovali, (vyskládali placáky na stojačku) vyměnil jsem tedy rýč za krumpáč a lopatu, spolknul bobříka důvěřivosti a začal kopat...

BOBŘÍK DŮVĚŘIVOSTI SPLNĚN...

Po celodenním kopání, vykopání chodníku do hloubky 15cm a vytvoření hromady kamenohlínoštěrku o velikosti cca 1m3, jsem si mohl do vitrínky přidat bobříka za skvělé ovládání žaludku, který měl asi hodně společného s tím rumovým z předešlého večera...
Následoval pěkný prosívací den, kdy jsem hromadu vykopaného bordelu proházel přes prohazovačku a velké kameny vrátil zpět do výkopu jako drenáž.
Vedle jsem dal ještě dvě drenážní trubky průměru 5 cm zabalené do geotextilie.

VYKOPANÝ CHODNÍK, DRENÁŽ ZDOLA...


Vše jsem zasypal 5cm vrstvou písku do které jsem začal klást placáky.
Teorie opět praví, že spáry mezi kameny by měly být tak 5 cm.
Praxe je taková, pokud chcete mít spáry zarostlé travou, dejte klidně 10 cm, alespoň nebudete muset za dva roky plnit bobříka odplevelování... 
(Tráva roste hodně rychle a kameny za chvíli nejsou skoro vidět).

To se dá samozřejmě řešit roundupovým bobříkem, máte ale potom po zbytek roku trávník dvoj až pětibarevný, který vypadá jak když na něm přistál E.T.

Po položení kamenů na celou plochu chodníku a splnění bobříka síly, následovalo už jen zasypání a udusání spár. Zasypání jsem provedl zbytkem z vykopaného materiálu (samozřejmě jen prosátou hlínou).

BOBŘÍK SILNÉHO ŽALUDKU SPLNĚN...


KAMENNÝ CHODNÍK ZHORA...

Spáry to chce hodně udusat a hlínu potom alespoň ještě dvakrát doplnit (stačí jeden silnější déšť a poznáte to sami), pokud nevěříte postříkejte své dílo vodou z hadice.

POKROPENO...


PŘED DOPLNĚNÍM HLÍNY...


Tímto a splněním bobříka českého pravopisu končí mé chodníčkování spojené s lovením bobříků. Teorie je krásná, ne vždy však funguje, mějte tedy na paměti že.....


Když nevíte co by, dělejte své hobby a nebo si u půllitříka chyťte svého bobříka...



                                                                                       I.P. RUMOV 




TAKTO TO VYPADÁ PO ROCE...




PŘED A PO...



A JEŠTĚ JEDNOU....




POKUD BY NĚKDO MĚL ZÁJEM O DALŠÍ PERVERZITY TOHOTO TYPU, TAK  ZDE









6 komentářů:

  1. Zdravím, rád bych poděkoval za skvělý článek, protože už se mi dlouho nestalo, abych se pobavil a něco přiučil. Důležité informace i přes rozmanitost stavu bobříků v článku jsou, což je hlavní. Chtěl bych se zeptat jen na dodavatele těch placáků na chodník? Koketoval jsem s myšlenkou, že si nechám položit dlažbu z přírodního kamene, našel jsem si kýbl firem a uvažoval, jesti svépomocí nebo s firmou. No nakonec vyhrál bobřík lenosti a tak mi to udělali frajeři tady www.pokladkadlazby.cz.

    Už máš ale po roce používání minimálně. Nevyšlapávají a nehýbou se ty kameny nebo jsi dobře zvládnul podklad?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu, placáky dodala příroda,(to je to co všichni pořád ničíme)...a taky děkuji za váš zpětný odkaz (asi na vaši firmu) ....SEO je věc magická...pokud to tak není nekamenujte mě...ani placáky...

      Vymazat
  2. Ahoj, náhodou jsem narazil na tenhle blog, při procházení nějaké diskuse o boření a neboření krásných starých chalup a tvá reakce mě velmi pobavila a tak trochu jsem se v ní našel. Řeším stejnou věc. Stará zemědělská usedlost, geny Brouka Pytlíka a obě kapsy téměř prázdné. Bleskově jsem se přesunul na tvůj bolg a bavil se celou dobu co jsem ho četl. Chvílemi jsem si myslel že mě někdo při mém chalupaření pozoruje a odposlouchává moje myšlenky. Musím moc poděkovat. Nejen že jsem se pobavil, ale i hodně poučil a v mnohém se ujistil že selský rozum je věc funkční a nepřekonatelná. Těším se na další čtení s haldou vtipu, zkušeností a fotek. A pokud se nedočkám dovolím si otravovat na email nebo nějak o radu či zkušenost. Třeba ta studna dole u plotu....to je téma které teď musím řešit :-( Tak lovu bobříků zdar.

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj. Chtěl bych tě pochválit za plnění bobříků a hlavně za píly a chuť se s námi ostatními o různé radosti podělit. Zvažuji teď na zahradě chodníčky a u domu dvorek a rád bych to měl z přírodního kamene. Chtěl jsem ho mít v betonu s kari sítěmi a pak matlou podmazávat a ukládat kameny a zaspárovat. Ty jsi ani u chodníků ani u dlažby z přírodního kamene - toho posezení, pevné vsazení nezvolil. Můžu se tě zeptat na důvody? Já teď nevím jak postupovat. Jak tlusté jsi měl kameny na chodníky a dlažbu? Nehýbou se ti? A jak chodníky zvládají například po bouřce? Není půda rozbahněná? Moc jsem nepochopil to uložení drenážní trubky 5 cm. To jsi dal pod ty šutry? Děkuji předem za odpovědi. Roman

    OdpovědětVymazat
  4. Předpokládám, že i dotaz na kameny na pergole je také od Tebe.
    Pokusím se to shrnout nějak dohromady...
    Pergola je pouze na pískovém loži, z důvodu aby to nezvedl mráz, zasypané je to prosívkou, která po namočení a sednutí si spáry dokonale utemuje..
    Drží to vážně dobře, pouze ty krajní jsou na tvrdo přilepené na beton.
    Jinak celý chodníček je také nasucho do štěrku, zasypaný prosátou hlínou, která časem proroste travou, nebo spíše od doby vzniku dávno prorostla..
    Drenážní trubka je tam právě z důvodu odvodu vody...Je pod kameny, zakrytí textilií...kameny jsou tlouštky cca od 2 do 5 cm, jak příroda vyrobí "-)
    Je to řešení za pár kaček, jen od toho bolí ruce...
    Jinak není problém to osobně zkontrolovat,a přijet na kafe, není to daleko a mail je tu na stránce, stačí napsat..

    OdpovědětVymazat
  5. Máte pěkný chodník :-) Bez něj to na zahradě nejde :-) . My jsme chodili jen po trávě a za dva roky byla úplně ušlapaná. Na jaře mi padla do oka taková šedá přírodní kámen dlažba , ze které jsme udělali chodník od plotu k domu a jinam, než na ni, nemůžeme šlápnout :-D .

    OdpovědětVymazat