PODLAHA Z OSB DESEK ...

Chtěl jsem podlahu z OSB desek ... kulečník, klídek, soukromí, ...jestli jsem se trochu nesek...  




Když jsem před dvěma lety skončil s drobnými dodělávkami po celkové výměně střechy, (dozdění štítů, prodloužení komína a jeho kompletní rekonstrukce) měl jsem vytahané ruce jak zaměstnanec sběrny železného šrotu a finančně jsem byl vyždímaný jak žínka v dámské umývárně.
Zařekl jsem se proto, že už mě podkroví nezajímá a minimálně pět let tam nic dělat nebudu...

Chlap si prostě poručí... proč by si měl něco nalhávat a vymýšlet, jeho předsevzetí platí...

No vydržel jsem to asi tak čtvrt roku, do podzimu...

 A že byl tenkrát podzim hodně deštivý, já kutilsky neukojený, začal jsem v podkroví "vyrábět" alespoň provizorní podlahu z OSB desek.
Klasický formát 2500mm x 600mm, pero drážka, nebroušený, nelakovaný povrch, tloušťka 15mm.
Podlahy bylo 120 m2, což je asi 70 desek, které někdo musel dovézt, přinést a především do podkroví vynést...

Někdo silný jako vůl, stejně tak i  chytrý...

Ačkoliv jsem se proklínal, co jsem si to zase vymyslel, když bylo hotovo, zjistil jsem že mít podkroví, (sám pro sebe) není vůbec špatný.
Chodit se tam dalo, místy se to houpalo jak na anglických blatech, ale "skorodílna" v podkroví a pocit samoty mi to dokonale vynahradil.


PŮVODNÍ, UŽ MÍRNĚ VYTUNĚNÉ...

Všechno to bylo ale takové provizorní a jiné než bych si představoval...

PRVNÍ VRSTVA...

ZÁKLAD 15MM OSB DESKA...

Přes celou tuhou zimu, kdy se z mého tříčlenného, ženského, masérského týmu, (dále ŽMT) stával občas i pětičlenný a já s nimi soužíval "dole",  jsem přišel na to, co vlastně nutně ke svému psychicky vyrovnanému životu potřebuji...

Ano, svoji malou komůrku, kam baby nechodí, kde budu mít dílnu, kulečník, autodráhu a třeba i vláčky...(starej jsem na to už dost a toho opačného pohlaví je u nás v rodině taky dost). A co jsem si slíbil, to taky splnil a jak to bylo s tou autodráhou máte tady.

Dámy, neberte to špatně... nejsem žádný mužský šovinista, ale Vaše BIOSY stejně asi nikdo neupgraduje na mužské, operační systém je na mě moc složitý a na Vaši zvukovou kartu nikdo žádný hotfix nevymyslí...
Chtělo by to asi předělat ovladače...ale úplně od podlahy...

No, vidíte, jsme u ní zase zpátky...

Při jejím budování jsem vycházel z původního základu, což byla výše zmíněná 15mm OSB deska.
Důkladně jsem ji přišrouboval na nosné trámy, které byly od sebe obvyklých 70-80cm, použil jsem "rychlovruty" do sádrokartonu délky 40mm.


RYCHLOVRUTY DO SÁDROKARTONU...

Jelikož jsem na podzim tuto vrstvu pouze přitloukal hřebíky, vruty podlaze výrazně pomohly a "houpání" se zmenšilo, místy i zmizelo.


DÉLKA 40MM

Ve snaze podlahu ještě více zpevnit, jsem proto jako druhou vrstvu nezvolil tloušťku OSB desky 15mm, ale 18mm...opět pero drážka, nebroušenou a nelakovanou.

Desek bylo 25 a jelikož jsem je opět potřeboval dopravit do podkroví o 3 metry výše a podzimní variantu, sám si nosit, sám přidělat jsem opakovat nechtěl, nezbylo nic jiného než do operačních systémů ŽMT vypustit trojského koně s názvem Trojan Backdoor Coop Duty.
Zafungoval skvěle, převzal vládu nad interface ŽMT a OSB desky byly za hodinu nahoře.

Zaznamenal jsem však zvláštní věc... 

Zatímco u dvou subjektů ŽMT infekce odezněla do odpoledne, antivirový program třetího organismu si s ní nedovedl poradit a ona podlahu pokládala celý den se mnou.

Za to jí samozřejmě patří dík...

Před položením druhé vrstvy jsem podlahu důkladně vyčistil, a na celou plochu nastřelil sponkovačkou 2mm Mirelon, který jsem překládal přes sebe. Spoje jsem lepil lepicí páskou.


PODKLAD MIRELON...


TLOUŠŤKA MIRELON 2MM...

Mirelon jsem dal pod druhou vrstvu za prvé z důvodu tlumení kročejového hluku a za druhé z důvodu odstranění styku obou vrstev a zamezení budoucího vrzání podlahy.
Druhou vrstvu jsem nepokládal křížem, ale tak aby spoje jednotlivých desek nebyly nad sebou, ale byly o 30cm posunuté...(o půl desky).


DRUHÁ VRSTVA, VLEVO NOHA NAPADENÉHO SUBJEKTU...


Vyplatí se pracovat pečlivě a jednotlivé spoje pořádně doklepnout a desku ihned přišroubovat. Nevzniknou škvíry ve spojích a není potřeba nic tmelit.


POŘÁDNĚ DOKLEPAT...

Na přišroubování jsem opět použil "rychlovruty" do sádrokartonu, tentokrát ale o délce 70mm, aby stáhly obě vrstvy podlahy...

Za odpoledne byla podlaha hotová a po závěrečném vytmelení a zabroušení jsem mohl přemýšlet co s ní dál.

Na výběr jsem měl ze dvou možností...nechtěl jsem ale přesáhnout částku 5000,-kč.

Buď jako finální pochozí vrstvu použít tu nejlevnější plovoucí podlahu, (metr se dá sehnat od 100,- kč) a s podkladním mirelonem bych se na částku hravě dostal.
Při představě, že budu chodit po 6mm slupce jakéhosi pseudolaminátu s neskutečně skutečným dekorem dřeva a po pěti letech jí budu muset stejně předělat, protože mi ve spojích vypraská a místy se zvlní, jsem tuto variantu zavrhl.

Nejsem tak bohatý, abych si mohl kupovat sračky...

Zvolil jsem proto druhou možnost a tou bylo podlahu namořit, popř. namalovat a zafixovat lakem. Při brouzdání na internetu jsem několik nápadů našel, jeden z nich předkládám.



Nakonec jsem ale střízlivě zvolil, (nevím jestli to není moc odvážné tvrzení) pouze variantu s olemováním místnosti tmavším pruhem v barvě dřeva...
Na zbytku OSB desky jsem otestoval různé odstíny a smícháním ořechovo-teakovo-palisandrového odstínu Luxolu jsem namíchal ten pravý...


LUXOL TEST...


LUXOL...

Pomocí maskovací pásky, válečku a štětce jsem pás namaloval a po dvoudenním schnutí přišel na řadu lak.


FINAL...


PŘED LAKEM...


DROBNÉ RETUŠE ZDÍ...

Použil jsem akrylový pololesklý a podlaze dopřál 3 vrstvy...
Lak vyšel cca na 2000,-  oproti první variantě úspora 3000,-.
A mám ten pocit, že podlaha vypadá "skutečněji" a "přírodněji"...


HAPPY END...


A můj pocit sdílí i ŽMT, který se od doby co jsem instaloval kulečník "u mě nahoře" vyskytuje mnohem častěji než u nich "dole".


DŮVOD PŘITAŽLIVOSTI PRO ŽMT...





Asi začnu psát ty nové ovladače na zvukovou kartu...



I.P. RUMOV 








4 komentáře:

  1. Moc krásnej článek, chválíme práci s OSB! :-) Pěkný pánský koutek, kdo by ho doma nechtěl.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu...a hned jak začne padat ten bílej bordel jdu na tu autodráhu...

      Vymazat
  2. Každý pořádný chlap musí mít trucovnu.A kdo ji nemá, tak si ji vymyslí.Je vidět, že jsi punťa.

    OdpovědětVymazat
  3. Krásně napsaný.Velká poklona.

    OdpovědětVymazat