Diagnoza 10 - Jednou si stejně budete nadávat, že jste tu svojí autodráhu udělali tak dlouhou... nevěříte? tak čtete dál...
Po dodělání základní vrstvy terénu a namalování pozadí, jsem chtěl pokračovat stavbou vnitřního okruhu "RUMORINGU".
Jednak z toho důvodu abych měl definitivně vyřešený počet dílů který ke stavbě ještě budu potřebovat, a druhak, abych sám sebe přesvědčil, že už nemusím dražit na Aukru další a další autodráhy.
Marně...
Začali se mi tak doma hromadit části autodráh, stejně jako Cimrmanovi horníci v dole...
K tomu ale, abych mohl začít stavět vnitřní okruh, jsem chtěl dodělat ten vnější rallye okruh, tak aby byl komplet hotový a připravený na malování. A ještě zbývalo dodělat základy mostů, a srovnat a zakrýt drážku.
Nejdříve tedy mosty...
Nejdříve tedy mosty...
Ty budu mít na dráze celkem tři.
První dřevěný, jen tak na hrubo postavený z trámů. Druhý kamenný, směřující směrem z imaginárního města a poslední třetí, ten největší, bude most lanový. Ten bude sloužit jako přechod mezi rallye okruhem a okruhem F1.
U dřevěného mostu jsem z kusu lišty nalepil bočnice, vzniklé mezery vycpal zbytky polyuretanové pěny a zamázl lepidlem. Po jeho zaschnutí jsem lepidlo zbrousil a most nechal odpočívat. Do budoucna na něj přijdou prkna z balzy 1 mm tlusté... (Doufám že ten schůdek autíčka dají, vodící kolíček je dostatečně dlouhý, kartáčky také, neměl by snad být problém.)
![]() |
základ dřevěného mostu |
![]() |
lepidlo... |
Druhý, kamenný most jsem vyřízl ze sádrokartonu, a umístil na zamýšlené místo. Díru průjezdného profilu jsem během stavby zvětšil, a vršek odřízl , tak aby nevypadal moc "humpolácky" a nemodelově.
![]() |
velice zhruba... |
Základ třetího, lanového mostu, jsem opět z boku olištoval, mezery vyplnil lepidlem a zbrousil.
![]() |
most lanový, 88 cm dlouhý... |
![]() |
zatmeleno lepidlem... |
![]() |
Poslední ochutnávka dílů příštích... |
Mostní polotovary jsem měl tedy hotové, (o jejich výrobě v nějaké budoucí diagnoze) a mohl jsem se konečně věnovat plánované přípravě pro stavbu vnitřního okruhu.
Po hrubém poskládání dílů mi však přišel vnitřní okruh moc plochý a nezajímavý, v opilecké pýše jsem se proto rozhodl vyrobit zatáčku v tunelu, který jsem "přilepil" ke stávajícímu masivu.
![]() |
základ tunelu... |
Z fotek je patrné že jako základ jsem použil kus kartonu, (aby to bylo stylové, tak z krabice od výhybek) na který jsem napěnil montážní pěnu...
![]() |
poslední pěna... |
Opět láhev pěny Bauhaus (v akci za 90 kč), která byla celkově desátá, kterou jsem při svém budování použil.
A naštěstí také poslední...
A naštěstí také poslední...
Po jejím vytvrzení, jsem vyřezal budoucí tvar a za pomoci ubrousků, lepidla a "hovnohmoty", viz zde, jsem dodělal definitivní tvar terénu.
![]() |
hrubý tvar... |
![]() |
lepidla... |
![]() |
hovnohmota... |
Protože mi dost rozdělaného lepidla zbylo, z jeho zbytků jsem vytvořil základ budoucího jezírka.
Protože, co by to bylo za krajinu bez vody...
![]() |
základ budoucího rybníku... |
A nadešel zlatý hřeb odpoledne, což bylo tmelení trati a broušení drážky...
Mezery mezi díly jsem zatmelil tmelem Tamyia na plastikové modely a zabrousil. Po natření a při patinování silnice se její textura stejně ještě desetkrát změní, ale mezery mezi díly by vidět být neměly. Stavím přece špinavou okrsku a ne žádnou D1.
Při testovacích jízdách jsem si označil místa kde je nutno dobrousit šíři a hloubky drážky, (to je to spojení rakušáka a číňana) a vše smirkovým papírem sjednotil.
Práce sice zdlouhavá, ale pro bezchybný provoz nutná...
![]() |
začištění a zabroušení drážky... |
![]() |
final úklid... |
Podařilo se, drážky i kolejničky byly srovnané, oluxované, a vyčištěné od zbytků lepidla. A po otření celé trati vlhkým hadrem, mě čekala ta poslední třešnička na dortíku...
Zakrytí drážky lepenkou...
Zamaskování drážek a kolejniček papírovou lepenkou, proto aby se při malování barva nedostala i tam kam nemá.
Autistická práce, strávit pět hodin přihrbený nad dráhou a střídavě lepit a obřezávat pásku. A to je přesně ten okamžik, který jsem Vám na začátku sliboval, že jednou si budete v duchu nadávat: "proč já tu dráhu dělal tak dlouhou"...
![]() |
ještě tak 4 hodiny... |
![]() |
ještě 2 hodiny... |
![]() |
hotovo zalepeno... |
Papírovou pásku je dobré si v zatáčkách natrhat na menší kusy, přelepit jí přes sebe a ostrým skalpelem z boku kolejničky obříznout.
Má to tu výhodu, že se velice detailně seznámíte se svou tratí a v případě dvojdráhy, jí tak jako já objedete celkem 4x.
Nevýhodou je, že od toho bolí záda, je to piplačka, a normálního člověka to fakt asi bavit nemůže...
Nakonec po pěti hodinách jsem měl komplet zamaskováno a mohl se těšit na malování terénu a silnice. Ovšem před tím, ještě zbývalo postavit ten vnitřní okruh kvůli kterému jsem to všechno dělal. A to jak to probíhalo, a jak se z nadjezdu stal vlastně podjezd v příštím díle.
I.P. RUMOV
bezva počteníčko..
OdpovědětVymazat