6. STAVBA AUTODRÁHY KROK ZA KROKEM, doladění profilu tratě...

Diagnoza 06 - Decentní přibroušení vodicí drážky, nedecentní přizpůsobení kolíčku aut,     a také ...Houstone máme tu problém...




Dřevěnou kostru trati mám od minule hotovou, na ní přilepené jednotlivé plastové díly dráhy a zkušební jízdy jsou v plném proudu.

Celá autodráha se začíná pomalu rýsovat, tvar je už plně daný a neměnný a testovací jízdy odhalují první drobné chyby a chybičky.

PŘIPRAVENO NA TESTOVACÍ JÍZDY...

U mé stavby se jich samozřejmě také pár našlo a právě neustálé "hoblování drážky" bylo nejlepším způsobem, jak je najít a odstranit.

Nevodorovnost a špatný náklon trati:
V případě že autíčka zůstávají "viset", na jednom a tom samém místě, zřejmě asi půjde o špatný kontakt sběračů a kolejniček.
Toto lze vyřešit, buď výměnou, nebo narovnáním kartáčků, (což asi nepomůže), nebo vypodložením trati a jejím srovnáním, (což problém většinou vyřeší).
Pracně přilepenou dráhu placatým šroubovákem nadzvedneme, odtrhneme od podkladu, (za neustálého nadávání, že si ničíme vlastní práci), kusem plastu nebo překližky vypodložíme do ideálního tvaru, tak aby auto "sedělo na všech čtyřech".
Tento problém jsem měl na třech místech, většinou v zatáčkách s prudkým klesáním a právě vypodložení tuto "vrtulovitou zkrouceninu" vyřešilo.

Samozřejmě je to individuální, na trati s malým výškovým převýšením toto asi nehrozí, ale chtěl jsem rallye, tak ho tedy mám...

VRTULOVITÉ ZKROUCENÍ, ZATÁČKA KONOPKA...

Některé auto na dráze drží, některé na jednom a tom samém místě "vyskakuje":
Pokud se jedná o problém dráhy, zkontrolujte toto problematické místo, na trati může být buď "schod" mezi kolejničkami, (zaletovat a zabrousit), nebo naopak "schod" ve vodící drážce, (přeloženým smirkovým papírem místo vyhladit do plynulého přechodu).

Pokud se jedná o problém na straně auta, může jít asi o milion důvodů, ale většinou je za tím magnet.
Buď úplně chybí, (a potom udržet toho trpaslíka na dráze je fakt umění), nebo magnet je moc silný a auto se na dráhu "přilepí" a naopak nejede.
Tento kousek předváděla většinou auta od carrery, magnet lze buď posunout výš, přelepit tlustší lepenkou, nebo vyměnit za slabší.

"Čínští autobratři", jsou většinou z výroby tak okradení, že toto nehrozí a máte-li na autě magnet jakýkoliv, můžete za něj být rádi.

Ostatně problémů s auty je mnohem, ale mnohem více... pneumatiky, ráfky, kartáčky, drhnutí karoserie, je to téma mnohem obšírnější o tom někdy jindy...a nebo tady.

MALÁ PITVA...

Já sám jsem při "tunění" aut skončil dokonalým rozebráním všech aut na prvočinitele...to vám bylo koleček, motorků a karoserií....

VĚTŠÍ PITVA...

Ale opět k dráze...

Vypodložení, nebo přebroušení schůdků v drážce, bylo v mém případě menším problémem, jako větší se ukázal opět rozdíl v dílech jednotlivých výrobců.

Každý pes, jiná ves, a jiná šíře drážky:
Auta od carrery začala stávkovat, a začala se zasekávat na čínských dílech, jako kdyby tušila že jsem se na ně snažil vyzrát levnějšími, neoriginálními díly.
Dlouhodobým pivním výzkumem, spojeným s hoblováním drážky, (což mezi námi, je velice příjemná činnost), jsem přišel na to že každý čínský díl má jinou šíři a hloubku drážky. Hle, další Amerika...

A právě tady byl ten pes zahrabaný...

Smirkovým papírem jsem začal dotčená místa brousit do hloubky i šířky a skončil nakonec i u úpravy vodících kolíčků  jednotlivých aut. Po dvou hodinách laborování, přibrušování, za vydatného pivního chlazení, byl problém vyřešen, člověk zvítězil nad hmotou, já nad pivem a rakušáci se proháněli i po dílech čínských.

PŘIPRAVENO NA TERÉN...

Krásný případ mezinárodní kooperace a spolupráce...

Je to sice práce zdlouhavá a piplavá, ale je to určitě lepší řešení než let autíčka plavmo proti zdi, (v případě více neurotických povah).
Vím, bylo by asi jednodušší koupit vše origo, ...ale to by potom nebyla ta správná výzva...

Minule jsem sliboval, že další díl bude o terénu a nakonec na něj nedošlo.

Dojde příště, slibuji.

TŘEBA TAKTO, PŘÍŠTĚ...

I.P. RUMOV


Nová komunita na Googlu+, "Autodráha po česku".
Doufám že si zde něco najdete, jste vítáni a Vaše příspěvky očekávány...

4 komentáře:

  1. Prima dráha, jen jestli dodržuješ technologické přestávky :-)

    OdpovědětVymazat
  2. samo že ano, přes týden pod zemí, přes víkend v oblacích...

    OdpovědětVymazat
  3. Opět potvrzuješ, že česká cesta je trnitá, ale o to víc potěší když se zadaří.Všechno si koupit umí každý.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdybych si to všechno koupil hotové, budu z toho mít poloviční radost...

      Vymazat