8. STAVBA AUTODRÁHY KROK ZA KROKEM, finální vrstva terénu...

Diagnoza 08- Je to hnědé a mazlavé, co je to?... Jak "skorohovno" namíchat, jakou zvolit konzistenci, jak pěkně nanést a jak před zaschnutím zpracovat. Prostě taková krátká fekální kapitolka...



Potom co jsem minule vyrobil základ budoucího terénu z polystyrenu, montážní pěny a ubrousků, jsem přemýšlel nad tím, jak co nejlépe a pokud možno co nejlevněji vyrobit terén, který bude vypadat přirozeně a nebude stát majlant.

KOSTRA Z UBROUSKŮ ZPRAVA...

KOSTRA ZLEVA...

DODATEČNĚ PŘIPĚNĚNÉ SKÁLY...
V případě stavby dioramat o rozměrech 50x50 cm se používají různé modelovací hmoty a posypy, v mém případě se ale jednalo o "trochu větší diorama" a pokud bych autodráhu stavěl tímto modelářským postupem, nejen že bych materiál musel vozit na kolečku, ale hlavně by to vyšlo na šílené peníze...
A tak když si spočítáte, že malý sud piva stojí 900,-kč nebylo co řešit a rozkaz zněl jasně...

"Soudruzi!  je nutno přemýšlet a šetřit, jak si to doba a okolnosti žádají. Improvizace je matka úspěchu a žízeň její sestra...".

Po chalupářském letním běsnění mi zbylo půl pytle obyčejného lepidla na obklady, spárovačka z rekonstrukce dětského pokoje, použil jsem tedy co dům dal a lepidlo rozdělal.
Konzistenci jsem zvolil řidší a spárovačka, (jelikož byla odstínu karamel) dala šedivé hmotě správný zemitý odstín.
Zalíbilo se mi to, a přidáním hnědé tónovací barvy jsem barvu ještě trošku vylepšil.


DĚTSKÝ PRŮJEM V.1.1
Po důkladném promíchání, jsem začal tuto speciální hmotu, (jak vzhledem tak konzistencí připomínající dětský průjem,) nanášet na ubrouskový základ...


POČÁTEK HOVNINGU...

ŠTETCEM TO JDE LÉPE...
Původně jsem použil špachtli, po chvilce snažení, (přece jen se jedná o 8m2) jsem ji vyměnil za široký štětec, kterým jsem hmotu úplně obyčejně "nakydal" a "naplácal" na kostru.
Výsledek předčil mé očekávání...


TŘETINA HOTOVÁ...

DRUHÁ TŘETINA...
Lepidlo, jelikož bylo úplně obyčejné a ne flexi, mělo hrubou strukturu, spárovačka ho trochu zjemnila a výsledný efekt vypadal jako zemina.
Protože speciální "hovnohmoty" jsem potřeboval hodně, první várka záhy došla.
Opět pomohla matka improvizace, a k dalšímu obarvení jsem použil už jen tónovací barvu Primalex, která však lepidlo obarvila do světlejšího odstínu a po zaschnutí hmota měla hrubší strukturu.
To jsem s úspěchem použil na budoucí skály a kombinoval oba druhy povrchů, tak aby výsledek vypadal rozmanitější a zajímavější.


ROZDÍL MEZI SUCHÝM A MOKRÝM...

RŮZNÉ ODSTÍNY HMOTY...
V modelářských kruzích se používají techniky jako "drybrushing", což je zesvětlení ploch skoro suchým štětcem, nebo "washing" což je naopak ztmavení plochy natíráním hodně rozředěnou barvou...
Já jsem se tento víkend, kdy jsem se věnoval patlání terénu touto podivnou hmotou, asi stal duchovním otcem techniky, kterou lze bez výčitek nazvat "hovning".

Důležité však je, že to funguje, náklady ve srovnání s ostatními postupy jsou skoro nulové a výsledek je skvělý...

Protože plocha "RUMORINGU" je hodně velká, práce mi zabrala celý víkend. Druhý den, (jelikož jsem takový drobný štoural), jsem testoval už skoro zaschlý povrch z minulého dne a zjistil jsem, že se do ještě ne úplně zaschlého povrchu dá vytvořit struktura, ať už skal, nebo čehokoliv jiného.
Použil jsem ocelový kartáč a špachtli a hladkým plochám dal hrubší a popraskanou strukturu.


SKÁLOTVŮRCE...

BUDOUCÍ SKÁLA...

JEŠTĚ JEDNOU...
Po natření a zesvětlení budou skvěle imitovat balvany a skály.
Na fotkách je vidět jak rozdíl mezi zaschlým a mokrým terénem, tak i rozdíl ve struktuře.


VERCAJK, NEBOLI NÁŘADÍ...

ZASCHLÝ POVRCH...

STŘED DRÁHY...
Když jsem se "hovningu" věnoval, byl prosinec, venku bylo na nule a vcelku hnusně, uvnitř 10 stupňů (a to moc velký hic není).
Měl jsem sice spoustu času na zpracování hmoty, (v létě by to zasychalo rychleji), ale scházel mi pohled na krásnou letní oblohu.


HOTOVO, PŘÍŠTĚ OBUÁČKY...
Nevím jestĺi to bylo tím pivem, zimou, rumem, nebo jen pomatením smyslů, ale rozhodl jsem se že si tu oblohu za RUMORING alespoň namaluji.

A o tom jak to dopadlo v příští diagnoze...


I.P. RUMOV




Žádné komentáře:

Okomentovat