16. STAVBA AUTODRÁHY KROK ZA KROKEM, aplikace statické trávy a posypů...

Diagnoza 16 - Na jaře se všechno zelená, jen ten Rumoring pořád ne... podivná návyková kapitolka o lepidle, trávě, pivu, rumu a dokonce i o tom, že pít mléko je zdravé a prospěšné... alespoň tedy modelaření prospěšné...




Minule vyrobené posypy z pilin a molitanu po 14 dnech konečně vyschly, dokoupil jsem dalších 10 pytlíků statické trávy několika odstínů a délek, jemný molitanový posyp a jarní osev Rumoringu mohl začít...

STATICKÁ TRÁVA...

VPRAVO DOKOUPENÝ MOLITANOVÝ POSYP...
Aplikace statické trávy...
Při klasickém vláčkařském setí statické trávy se používá tkzv. "flokování", což je aplikace pomocí přístroje, který vytváří statický náboj a jehož pomocí potom tráva drží vztyčená, vypadá realisticky a vytvoří souvislý koberec.

To je sice krásné, má to ale, pár ale...
1. Samotný přístroj stojí asi jako 3 sudy piva a uznejte sami, takovouto investici si začínající alkoholik dovolit prostě nemůže a vlastně ani nechce...
2. Podobný přístroj se dá též vyrobit z elektrické plácačky na mouchy, funkce není však vždy stoprocentní (v případě velkých délek statické trávy) a co bych s ním po skončení práce dělal?
No plácal mouchy přece, já vím... ale i tak to stojí peníze, které se dají výhodně zpivnit a užít s nimi trochu legrace, takže také zamítnuto...
Ve svém šetřílkovském opojení jsem proto vymyslel variantu č. 3, která nestojí skoro nic a při troše snahy a šikovnosti, výsledek předčí vaše očekávání...
3. Plastová láhev od mléka, do jejíž zátky jsem vyvrtal 5 mm vrtáčkem spousty otvorů.
Do lahve nasypete statickou trávu, několikrát lahví zatřesete (tráva se nabije třením o stěny) a potom už jen cukrujete jako cukřenkou.

LAHEV OD MLÉKA

S PROVRTANÝM VÍČKEM


Sice trochu zdlouhavé, ale funkční a naprosto zadarmo...

Pokud tedy nepočítám investici za lahev mléka, to se ale dá vydržet, v nouzi ho lze i v kávě vypít.

Samozřejmě s přidáním rumu, to je ale snad každému jasné...

Před samotným naléváním se mlékem bych ale každého varoval!!!

I když je to vaše zdraví, a s ním si dělejte co chcete.

Lepidlo použité při aplikaci...
Vláčkaři oblíbený DUVILAX jsem nesehnal, koupil jsem proto UNIFLEX a HERKULES.
Obě jsou disperzní, bílé barvy a po zaschnutí zprůhlední...
Uniflex na rozdíl od Herkulesu zanechá mírně lesklou plochu, pokud ho ale naředíte a smícháte s Herkulesem, výsledek je perfektní.
Poměr obou lepidel jsem zvolil 2:1 ve prospěch Uniflexu a výslednou kaši jsem ještě mírně naředil vodou.

ZATRAVŇOVACÍ SOUPRAVIČKA...

Postup při zatravňování rallye trati Rumoringu...
Nejdříve jsem na terén nanesl vydatnou vrstvu lepidla, do něhož jsem prsty "nacukrovat" ostrůvky nejtmavší statické trávy. Místy jsem přidal pomocí "mlékocukrovátka" ještě středně zelenou a vše zasypal nejsvětlejším odstínem molitanového posypu, tak aby lepidlo stále trochu prosvítalo.


ZATÁČKA KONOPOVKA...

Jako poslední vrsvu jsem vše zasypal obarvenými pilinami, a vše nechal důkladně zaschnout.


ZELENÁ BARVA VŠE OŽIVÍ...

Vznikl mi tak travní porost, který není stejně barevný a vzhledem k různým délkám statické trávy a molitanu ani stejně vysoký. Piliny které jsem dal nakonec, se přichytily jen místy a vytvořily tak zajímavý a různorodý trávník, přesně takový, jaký jsem původně chtěl.

ZATRAVŇOVÁNÍ RALLYE PASÁŽÍ---

Nechtěl jsem mezi budoucími smrčky vytvářet žádné golfové hřiště.

Po celovíkendovém zatravňování jsem většinu pytlíků statické trávy molitanu a pilin nasypal na terén a vše nechal pořádně týden vyschnout.

ZÁKLAD MOSTU

Příští víkend jsem se k Rumoringu vrátil a zbývalo jediné...

Jak nepřilepené zbytky posypů z terénu dostat...

Do vysavače jsem dal nový pytlík, vše důkladně oluxoval a nepřilepené zbytky trávy a pilin nasypal z pytlíku zpět do kyblíku.

Vida, skorobásnický obrat...

Opět jsem měl spousty posypového materiálu, který ačkoliv byl smíchaný ze všech možných složek, byl znovu použitelný.

HOTOVO NA 60 %

ZÁKLAD RYBNÍKU, O KTERÉM NĚKDY PŘÍŠTĚ...


Ještě se na spodní části bude hodit...

Následovalo druhé, finální oluxování, při kterém jsem nepřilepeným zbytkům pomáhal suchým štetcem a vymetal je ze špatně přístupných míst a opět jsem tak měl spoustu materiálu, který se dá zrecyklovat a znovu použít.

RŮZNÉ ODSTÍNY POSYPU

ZATÁČKA RUMOVKA...

Vršek Rumoringu se začal zelenat, ale krajině stále ještě něco scházelo.

Nudně plochá, ačkoliv zelená krajina, která vypadala jak z obrazového průvodce Holandskem, bez jediného keře, stromu a jiné vegetace...

A jak modelově zalesnit skoro 8 m2 a přitom finančně nevykrvácet?

O tom příště...

I.P RUMOV


Žádné komentáře:

Okomentovat