9. STAVBA AUTODRÁHY KROK ZA KROKEM, malování oblohy a mraků...

Diagnoza 09 - Dobrý den, tady správa Sixtinské kaple, to je pan Michelangelo? ...Ano? Potřebovali bychom něco načmárat na strop, ...jasně, ...mohou to být klidně i obláčky... 




Ačkoliv se nechci a nemohu rovnat s věčně nespokojeným mistrem, ten víkend kdy jsem maloval pozadí pro "RUMORING", jsem si na něj několikrát vzpomněl...


Základ terénu jsem měl od minule hotový a suchý, logicky mi tedy došlo, že doba pro malbu pozadí právě nastala...

zaschlý základ...

ještě jednou...

Malování oblohy po úplném dokončení povrchu trati, by bylo asi kontraproduktivní, protože v tu chvíli by naprosto spolehlivě začal fungovat první Murphyho malířský zákon:


Čím lépe věc zakryjete, tím dříve a lépe jí barvou opatláte...

Nebyl proto čas čekat, bílou barvu jsem měl, dokoupil jsem pouze černou a modrou tónovačku Primalex a mohl se vrhnout na strop Sixtinské kaple, respektive na šikminy Rumoringu.
Venku byl stále prosinec, teploty od minule trochu klesly, (jak venku, tak v podkroví) a pracovní teplotu jsem musel dohánět grogem...

Ano, bylo by asi jednoduší, zapnout si přímotop, ale to by to potom nebyla taková sranda, že?

Na začátek trochu technických údajů,  jednoduché matematiky, a popis jednotlivých prvků... 

a) teplota OUT: -5°C
b) teplota IN: +6°C
c) bier level: 10°
d) rum level: 38°

Speciální kombinací těchto veličin jsem si vytvořil vcelku snesitelné pracovní prostředí, přesně dle základního vzorce,  a+b+c+d=49, kdy 49 < 100, což odpovídá hodnocení stupněm přibližně 5, z deseti možných.

Tato tkzv. "Rumovova konstanta" určuje přívětivost prostředí, v návaznosti na vypitý alkohol a čím vyšší je, tím lépe.

Však pokračujme od nudné matematiky dále...

Jako první jsem zakryl již hotový terén igelitem. Sice ho stejně umažu, ale snaha byla. Druhým krokem, bylo orámování a olepení krajů budoucího "autodráhodiorámatu" papírovou páskou. Trochu jsem zápolil s vodorovností, (prvek c a d začal fungovat), nakonec se ale podařilo.

igelit...

znovu igelit...

a do třetice...

Po zamaskování, následoval nátěr první vrstvou bílého Primalexu Standard, který v té zimě zasychal velice pomalu, spíše vůbec, jak jsem ale později zjistil, bylo to jen k dobru věci...
 
bílý základ...

Druhou vrstvou bílé barvy jsem překryl místa, kde mi připadalo, že prosvítá původní žlutý podklad a pokračoval v malování světle modrého základu...
Nevím čím si základ vytvořil Michelangelo, mě k tomu stačil pouze Primalex a rum.

Technická poznámka: Při malování je nejlepší nečekat na zaschnutí podkladu a barvu pokládat stylem "mokrá do mokré". Dojde tak k lepším přechodům barev a obloha bude skutečnější a uvěřitelnější.

Pokud vám popis přijde místy trochu chaotický, lepší je se podívat na fotky, ty napoví asi více... a pokud ani ony ne, tak snad nečtěte...

První vrstvu, světlounce modré jsem namíchal od oka a pomocí širokého štětce, jsem celou plochu nepravidelně "oflekoval".
Tahy štětce jsem nedělal svisle dolů, ale křížem přes sebe, případně pouze vodorovně a rozmazával je skoro suchou malířskou štětkou.
Důležité je, aby přechod barev byl pozvolný a ne moc kontrastní.

světle modrý základ....
první mrak...

první vrstva hotovo...
ještě jednou...

Druhá vrstva, následovala vzápětí a to o trochu sytější modrou. Tou jsem do původních, světle modrých fleků maloval tmavší fleky, tak abych dosáhl plasticitu, a vytvořil budoucí mraky...

základ mraků....

už se rýsují...

pravá strana...

střed...

Třetí vrstva, byla bílá barva, nanášená menším štětcem nad budoucí mraky, tak aby vytvořila mrakům "světlo", a dala jim definitivní tvar.

světlo mraků...

střed, světlo...

co to je ???

Malování v 6°C, se zakloněnou hlavou je dost podivná věc, podruhé jsem si vzpomněl na mistra a bylo mi ho líto. Nevím čím si klima vylepšoval on, já jsem dalším grogem a pivem zvedl stupnici na číslo 7, což už bylo vcelku snesitelné...


Čtvrtá vrstva, byl stín mraků, použil jsem mix světle modré, do které jsem přidal trošku černé tak aby vznikla tmavě-šedo modrá...
Touto barvou jsem namaloval spodky, stíny mraků a opět roztupoval do předchozí vrstvy.
Barva vypadá hodně sytá, po zaschnutí však zesvětlá, s tím je nutno počítat a odstín namíchat tmavší...

další stíny...

jak se rodí mraky...

Pátá poslední vrstva, je opět bílá barva, nanášená malým štetcem, pouze na vrcholky mraků, která slouží k zvýraznění jednotlivých oblaků a dodá jim plastičnost.
S touto vrsvou opatrně, stačí malinko a hodně roztupovat...

konečné světlo...

zvýraznění mraků...

finále...

Po několika hodinovém malování, tupování, pití piva a grogu a nestálém hodnocením výsledku, jsem nakonec došel k absolutnímu smíření...
Hodnota přívětivosti prostředí se vyšplhala nad stovkovou hranici, obloha se mi zdála vcelku ucházející a při představě, jak to bude vypadat až to zaschne, jsem byl spokojen...
Musel jsem však konstatovat, že Michelangelo měl malou výhodu, protože jeho malby jsou ve výšce, kdežto moje přímo před nosem.

A zdálky, jak je známo, vše vypadá lépe a kompaktněji...

ještě nechat zaschnout...

a zdálky...

No jo, ale zase chudák neměl rum, takže je to vlastně remíza.




Na závěr malý test pro chytré hlavičky a bystrá očička...

pořád tam něco přebývá...

Příroda, jak je známo je mocná čarodějka, v mém případě možná až trochu perverzní.

A na Vás je, aby jste ten její úlet na obloze našli a řešení mi poslali mailem, popřípadě se zvěčnili v komentářích...

První tři, ze správných odpovědí vylosovaní výherci, budou veřejně vyhlášeni jako znalci Rumovova díla a obdrží fotku mistra s vlastnonohým podpisem...a to nekecám...

...ze soutěže jsou vyloučeni rodinní příslušníci a Ludvíček, neb oni už to ví...

I.P. RUMOV  

4 komentáře:

  1. To je jasný: Znak Renaultu nebo Dacie, teď nevim :-)

    Místo podpisu:
    Hádej kdo jsem (nejsem Vlasta :-)
    Moje auto má ve znaku ptaka ....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krom orlice wehrmachtu, mě ani pana Googla nic nenapadá, ještě nápovědu prosím...

      Vymazat
  2. Slovo mazda znamená v íránské Avestánštině "velká moudrost"
    Nevím tedy proč by logo mělo mít tvar ptáka...
    ...modří už vědí...a já vlastně také...

    OdpovědětVymazat
  3. Protože je to (prý) Racek mořský...

    OdpovědětVymazat