12. STAVBA AUTODRÁHY KROK ZA KROKEM, tvorba rovinatého povrchu, imitace betonové zdi podjezdu...

Diagnóza 12 - Jak z dřevěného "korýtka" betonový podjezd udělat, ...poslední terénní úpravy ve středu, (nebo ve čtvrtek ?...) Rumoringu, ....a také důstojné rozloučení z "hovnohmotou" a příprava na malování povrchu...




Pamatujete, jak Helenka Vondráčková zpívala o tom, že každá trampota má svou mez?
Staří lidé, i já bohužel ano, a při své stavbě jsem se dostal právě před tu poslední, Helenkou zmiňovanou ...

NALEPENÉ DÍLY OD MINULE ...

KORÝTKO JAK PRO PRASÁTKA ...

Minule jsem vyrobil "korýtko" podjezdu, nalepil díly vnitřního okruhu i s  přídavným napájením, a zbývala poslední tečka.
Ono tedy těch teček bude ještě mnohem více, ale naposledy jsem měl namíchat svou "hovnohmotu" a dodělat střed celého Rumoringu.


VĚNEC HUSÁKOVA TICHA ...

POLYSTYREN NA ZAROVNÁNÍ TERÉNU ...

ŠÍLENÁ ŠIKANA, ŠAŠCI ...

Jako základ jsem použil centimetrový polystyren, kterým jsem oblepil vnitřek podjezdu, kde bude imitovat betonovou zeď, a dále pokračoval srovnáním terénu s vozovkou.
Polystyren jsem k základu lepil silikonem a  akrylátovým lepidlem, kousky skládal vedle sebe, tak abych zaplnil celou plochu a především udělal rovný přechod mezi terénem a vozovkou.
Občas jsem přidal kus i ve druhé vrstvě, abych vyrobil vyvýšeninu a budoucí terén nebyl jen nudně rovný...
Na vytvoření větších kopců se hodí odřezky PUR pěny, (kterých jsem měl od minule celý pytel,) a které jsem přilepil na zamýšlené místo.

Betonový věnec "Husáková ticha" jsem vyrobil z kusů dřevěných latěk, které jsem opět přilepil silikonem a ještě pojistil hřebíčkem.

Z polystyrenu by to šlo asi také, bál jsem se ale, aby to v budoucnu vydrželo výskoky aut a hrany se nelámaly. Dřevo je dřevo a tady nic takového nehrozí ...

Po důkladném zaschnutí, což bylo cca 4 piva, kdy jsem se prachsprostě kochal, jsem namíchal "hovnohmotu" a celý terén přetřel ve dvou vrstvách.

KDO NEVÍ, TAK SPECIÁLNÍ HOVNOHMOTA ...

VRSTVA LEPIDLA ...

HOTOVO ...

Polystyren to zpevnilo, hmota zatekla do spár a vytvořila krásně hrubý reliéf terénu ...

Konstrukci podjezdu jsem nepřetíral lepidlem, ale nivelační hmotou, která je jemnější a lépe znázorní beton. Štětcem jsem napatlal i dřevěné laťky konstrukce nadjezdu mostu. Po zaschnutí ji lze obrousit, nebo nátěr opakovat, tolikrát než se Vám bude líbit.
Já tento postup zopakoval třikrát, než "Husákovo ticho" vypadalo podle mých představ a představ pana Kozla, který mi koloval v žilách a vše nechal důkladně zaschnout.

ZÁTIŠÍ SE SVORKOU ...

KOPEČEK Z PUR PĚNY ...

V té zimě co byla nahoře, (pěkných 6 stupňů), to vyšlo přesně do příštího víkendu ...

Týden utekl jak voda, na zaschlém středu jsem zatmelil mezery mezi díly, a zabrousil drážku, podle osvědčeného receptu z rallye okruhu, viz zde.

Následovalo oluxování, a za odměnu i zalepení drážky papírovou lepenkou, což je sice práce trochu pro retardy, ale mnou velice oblíbená...
A tím má  trampota Helenko skončila, a já se mohl těšit na  oblíbenější činnost, a to malování a patinování terénu.


O tom ale příště, ...drážce, pivu, rumu, autíčkům 1:43 a našemu panu prezidentovi zdar.

I.P. RUMOV


Pokud jste něco nepochopili, nebo nepobrali, zbytek a mnohem, mnohem více, je zde....


Žádné komentáře:

Okomentovat