13. STAVBA AUTODRÁHY KROK ZA KROKEM, barvení plastových dílů autodráhy, základní nástřik terénu...

Diagnoza 13 - Tak si pane Kopfrkingl představěj, že už mám tu svojí autodráhu hotovou... a zbývá už jen nabarvit... cože říkáte?... nějakou veselou barvičku na začátek?... máte pravdu, dáme černou...




Potom, co stavební firma ukončila na "Rumoringu" svou činnost, faktury byly zaplaceny a nedodělky opraveny, mohl jsem pokračovat v další a nepopírám, že příjemnější práci.


ZÁKLADNÍ NÁTĚR VOZOVKY...

Malování silnice, nebo vozovky, jak chcete...
Jako základ jsem použil černou matnou akrylátovou barvu, určenou k nátěrům železa.
První vrstvu jsem dal středně hustou, tak aby zakryla veškerá tmelená místa, nápisy carrera a především červeno bílé krajnice.
Na českých okrskách většinou není ani bílá krajnice, natož pak nějaká šrafovaná opičárna...
Po zaschnutí první vrstvy, jsem prosvítající místa opravil další vrstvou, tak aby povrch byl jednolitě černý. Dalším patinováním se z něho budu snažit udělat vzhled staré, špinavé okrsky.

To ale až později...


HODNĚ HUSTOU BARVOU...
ČERNOU...

První technická poznámka, nebo spíše dobře míněná rada:
Při natírání vozovky, se snažte nepatlat moc barvy na přechod mezi páskou a právě vozovkou. Barva totiž zateče jak pod pásku, tak i dokonale přilepí pásku. Její sundavání je potom hodně velká legrace a špatně přístupná místa hraničí se šílenstvím...
Já to bohužel nevěděl, barvou jsem nešetřil a odměnou za to mi bylo celovíkendové proklínání sám sebe a očistec při odmaskování kolejí.


NATŘENÁ VOZOVKA, RALLYE OKRUH...

Po vozovce přišel na řadu terén...


PODSTŘIK TERÉNU...

Základní nástřik terénu...
Jako podmalbu jsem zvolil opět oblíbenou černou, kterou jsem ale už zředil na konzistenci mléka.
Jednak z důvodu, aby barva tolik nekryla a druhak proto, že jsem jí nanášel stříkací pistolí...
V mém případě se jednalo o skoro 8m2 velké "diorama" a pokud bych ho natíral štětcem, strávil bych u toho zbytek svého mládí, (a že ho už moc nezbývá).
Stříkací pistole ušetří spoustu času a lze s ní vyrobit takové přechody barev a valéry o jakých si se štětcem můžete nechat leda zdát.
Řidší černou barvou jsem udělal podstřik budoucích skal a terénu, (víceméně co jsem potkal, to bylo černé).
Barva nemusí stoprocentně krýt, jde jen o to aby zakryla terén a prohloubila jeho plasticitu.


TRANSPARENTNÍ ČERNÁ...
SKORO HOTOVO...

 Za odpoledne se tak celý Rumoring změnil na podivnou černou věc, ale jak už tatíček Ford říkal, každá barva je krásná, když je černá...pan Kopfrkingl by asi řekl, ne krásná, ale čarokrásná...


PODRUHÉ...

Týden jsem nechal černou hroudu schnout a příští víkend mě čekalo barvení a patinování skal a terénu.

Druhá technická poznámka a další dobře míněná rada:
Stříkací pistole se Vám na takovýto "projekt" určitě hodí, nejen že ušetří spousty času, ale s její pomocí se dají vytvářet neuvěřitelné přechody barev a patina...
Doporučuji zakoupit, alespoň pokud to myslíte s terénem vážně. Hodí se i na budoucí stříkání svých čtyřkolových "miláčků" a spousty dalších činností...
Nejlevnější je k sehnání za pár stovek, kompresor z ledničky mají na každém sběrném dvoře a vyrovnávací nádržka a zároveň odolejovač lze vyrobit z 5l kanystru na vodu do odstřikovače...

Primitivní zapojení a obrovský výsledek...

Sám jsem toto používal při svém 15-ti letém modelaření a funguje to dodnes...


PATNÁCTILETÁ MODELÁŘSKÁ VÝBAVA...JEDNA TŘETINA...

Případní zájemci napište, rád vysvětlím a příště nás čeká patina terénu, skal a vozovky...

Zůstaňte proto na příjmu...

I.P. RUMOV


Žádné komentáře:

Okomentovat