Diagnoza 21 - Že už je toho dost? Vždyť tu přece schází most! A že jsou tři? To já dobře vím, postup Vám zde vysvětlím...
Po krátkém básnickém začátku ze sbírky "Autodráhová poezie, měřítko 1/43", (pokud by jste měli zájem o další podobná zvěrstva, navštivte Literární klub pro otrlé zde), plynule pokračuji v tématu...
Jak už jsem zde na začátku psal, na svém Rumoringu jsem si naplánoval celkem tři mosty.
Jeden dřevěný, postavený nahrubo z trámů, druhý kamenný spojující Rumoring s virtuálním městem a poslední lanový, který má sloužit jako mezičlánek mezi závodním okruhem a rallye tratí...
Dnes tedy o prvním, dřevěném...
Jako jeho základ jsem použil zbytek plovoucí podlahy a po přilepení dílu dráhy na něj, jsem vytvořil bočnice mostu z dřevěné laťky.
základ konstrukce mostu |
Mezeru mezi laťkou a dráhou jsem vyplnil zbytky montážní pěny, které mi zbyly po ořezání terénu, vše zarovnal stavebním lepidlem a hovnohmotou. Jestli nevíte co hovnohmota je, dozvíte se to zde...
vyplněné bočnice hovnohmotou |
Po zaschnutí a zabroušení do roviny, jsem z milimetrové balsy nařezal proužky, které mají znázorňovat fošny a ty přilepil disperzním lepidlem na místo.
lepení balsy |
Okraje kolejniček a balsy jsem musel zbrousit, tak aby balsa nevadila kartáčkům aut a auta nezadrhávala při jeho přejíždění.
hotový vršek mostu |
Zábradlí, vzpěry a zbytek celé konstrukce je také z balsy, ovšem větší tloušťky, proto aby zábradlí vydrželo případné kolize aut.
pilíř mostu z kusu balsy |
No a když jsem byl v řezání balsy, jako bokovku, jsem vyrobil lávku pro pěší, na pravé straně nad budoucím rybníkem.
lávka pro pěší |
Opět nic složitého, balsa, řezák, vteřinové lepidlo a za chvíli jsem měl hotovo.
na svém místě |
K barvení mostu jsem se dostal až po mnoha zkušebních jízdách, kdy jsem musel neustále balsu obrušovat, tak aby auta nezadrhávala a na mostě nezůstávala stát.
Co jedno přejelo, to druhé nezvládlo, takže jsem nakonec vlastně celý most stavěl dle aut a jejich světlosti...
skoro napatinovaný dřevěný most |
K samotnému malování jsem použil rozředěnou olejovou barvu umbra přírodní, v kombinaci s kaselskou hnědí, proto aby dřevo mostu vypadalo staře a hodně používaně.
K zesvětlení a zároveň zestaření jsem použil světlý okr, který jsem metodou drybrushingu nanesl pouze na kraje a vršek celé konstrukce.
Lávku pro pěší jsem napustil jen hodně rozředěnou umbrou přírodní, u ní jsem žádné velké opotřebení nepožadoval.
Ostatně tolik lidí zase po Rumoringu nechodí, aby jí ošlapalo...
úplně hotová lávka pro pěší |
Ostatně tolik lidí zase po Rumoringu nechodí, aby jí ošlapalo...
Most i lávka vdechly Rumoringu trochu života a použitím balsy, jako základního materiálu mostu se změnil i zvuk při jeho přejezdu.
Tolik most dřevěný a příště třeba o druhém kamenném...
I.P. RUMOV
Žádné komentáře:
Okomentovat