21. STAVBA AUTODRÁHY KROK ZA KROKEM, stavba prvního mostu, dřevěného...

Diagnoza 21 - Že už je toho dost?  Vždyť tu přece schází most!  A že jsou tři?  To já dobře vím, postup Vám zde vysvětlím...



Po krátkém básnickém začátku ze sbírky "Autodráhová poezie, měřítko 1/43", (pokud by jste měli zájem o další podobná zvěrstva, navštivte Literární klub pro otrlé zde), plynule pokračuji v tématu...

Jak už jsem zde na začátku psal, na svém Rumoringu jsem si naplánoval celkem tři mosty.
Jeden dřevěný, postavený nahrubo z trámů, druhý kamenný spojující Rumoring s virtuálním městem a poslední lanový, který má sloužit jako mezičlánek mezi závodním okruhem a rallye tratí...

Dnes tedy o prvním, dřevěném...
Jako jeho základ jsem použil zbytek plovoucí podlahy a po přilepení dílu dráhy na něj, jsem vytvořil bočnice mostu z dřevěné laťky.


základ konstrukce mostu

Mezeru mezi laťkou a dráhou jsem vyplnil zbytky montážní pěny, které mi zbyly po ořezání terénu, vše zarovnal stavebním lepidlem a hovnohmotou. Jestli nevíte co hovnohmota je, dozvíte se to zde...


vyplněné bočnice hovnohmotou

Po zaschnutí a zabroušení do roviny, jsem z milimetrové balsy nařezal proužky, které mají znázorňovat fošny a ty přilepil disperzním lepidlem na místo.


lepení balsy

Okraje kolejniček a balsy jsem musel zbrousit, tak aby balsa nevadila kartáčkům aut a auta nezadrhávala při jeho přejíždění.


hotový vršek mostu

Zábradlí, vzpěry a zbytek celé konstrukce je také z balsy, ovšem větší tloušťky, proto aby zábradlí vydrželo případné kolize aut.


pilíř mostu z kusu balsy

No a když jsem byl v řezání balsy, jako bokovku, jsem vyrobil lávku pro pěší, na pravé straně nad budoucím rybníkem.

lávka pro pěší

Opět nic složitého, balsa, řezák, vteřinové lepidlo a za chvíli jsem měl hotovo.


na svém místě

K barvení mostu jsem se dostal až po mnoha zkušebních jízdách, kdy jsem musel neustále balsu obrušovat, tak aby auta nezadrhávala a na mostě nezůstávala stát.

Co jedno přejelo, to druhé nezvládlo, takže jsem nakonec vlastně celý most stavěl dle aut a jejich světlosti...


skoro napatinovaný dřevěný  most

K samotnému malování jsem použil rozředěnou olejovou barvu umbra přírodní, v kombinaci s kaselskou hnědí, proto aby dřevo mostu vypadalo staře a hodně používaně.
K zesvětlení a zároveň zestaření jsem použil světlý okr, který jsem metodou drybrushingu nanesl pouze na kraje a vršek celé konstrukce.

Lávku pro pěší jsem napustil jen hodně rozředěnou umbrou přírodní, u ní jsem žádné velké opotřebení nepožadoval.


úplně hotová lávka pro pěší

Ostatně tolik lidí zase po Rumoringu nechodí, aby jí ošlapalo...

Most i lávka vdechly Rumoringu trochu života a použitím balsy, jako základního materiálu mostu se změnil i zvuk při jeho přejezdu.

Tolik most dřevěný a příště třeba o druhém kamenném...

I.P. RUMOV



Žádné komentáře:

Okomentovat