22. STAVBA AUTODRÁHY KROK ZA KROKEM, druhý most kamenný...

Diagnoza 22 - O stavbě kamenného mostu, jeho patinování, umístění na Rumoring, a taky něco málo o zasunování...



V minulé diagnoze jsem dodělal dřevěný most a lávku pro pěší a jelikož mosty budou na Rumoringu celkem tři, pokračuji dnes stavbou toho druhého, kamenného:

Jako jeho základ, jsem použil kus sádrokartonu, do kterého jsem vyřízl budoucí oblouk a který bude sloužit jako jeho čelní strana.


základ ze sádrokartonu...

Proto aby se mi most lépe vyráběl, a především maloval, udělal jsem ho "vyndavací a zastamdací".


vnitřní oblouk z polystyrenu...


K přední sádrokartonové stěně jsem z polystyrenu tloušťky 1 cm vyrobil vnitřek oblouku, který jsem k ní napevno přilepil.


přilepený a zafixovaný...

Po zaschnutí a především "spasování" s otvorem, kam most měl přijít, jsem se mohl začít věnovat vytváření jeho kamenné struktury.


rozředěná sádra a disperzní lepidlo...

hotovo...

Celý polotovar jsem natřel vrstvou sádry s přídavkem disperzního lepidla a před úplným zaschnutím jsem do něj, pomocí ulamovacího nože a pravítka vyrobil řady budoucích kamenů.


výroba struktury...

zábradlí a okapnička...

Ocelovým kartáčem jsem v ještě vlhké sádře udělal strukturu kamene, spáry protáhl kusem špejle tak, aby nebyly dokonalé rovné a vše nechal zaschnout.

přilepeno, proškrábnuto...

Po dvou dnech, když sádra vyschla, jsem opět poopravil spáry, vytvořil vrypy a praskliny kamenů a z dřevěné lišty přidal vrchní zábradlí a okapničku.

Nedokonalá místa jsem opravil řídkou sádrou a když jsem byl s výsledkem spokojen, mohl jsem přejít k malování a patinování.


černý základ...

Základní barvu jsem nanášel stříkací pistolí, začal jsem černou a přes pět odstínů šedivé jsem nakonec skončil až u pískové.


spousty dalších odstínů šedivé a pískové...

Je lepší udělat každý kámen jiným odstínem a nepravidelný, (ani ve skutečnosti nejsou úplně stejné), při dalším stínování se barvy spojí, určitý rozdíl mezi kameny ale zůstane a most vypadá více skutečně a uvěřitelně.

Právě nepravidelnost a rozmanitost dodá hotovému mostu ten správný šmrnc.

wash olejovými barvami...

Patinoval jsem olejovými barvami, od černé, přes kaselskou hněď až po umbru pálenou.
Olejové barvy jsem rozředil na konzistenci mléka, a zapouštěl je do spár, trhlin, a prohlubní.


skoro zaschlý...

Olejové barvy jsem nechal zaschnout, a hned poté, jsem vystouplá místa zvýraznil jemným drybrushem světlešedivou akrylovou barvou.

Postup "washování" olejem a "drybrush" akrylem jsem opakoval tak dlouho, než se mi výsledek začal líbit...

drybrush pro zvýraznění kamenů...

Když most začal vypadat tak jak jsem si ho představoval na začátku, přišla na řadu asi nejhorší operace celé stavby.

A to zasunutí hotového mostu na určené místo...


zasunuto...

Ačkoliv s drobným zasunováním mám určité zkušenosti, toto byl vážně nadlidský výkon. Strčit most pod dráhu, mírně ohnout vnitřní polystyrenový oblouk, a přitom nic nezlomit a nezničit...

úplně na místě...

Povedlo se až napodruhé, ulomený kus polystyrenu jsem přilepil zpět a zakamufloval a přitom přemýšlel jestli by nebylo od začátku lepší dělat vše na místě.

No, možná bylo...

Ale jak jsem si to vymyslel tak to i mám...

Když byl most na svém místě, zbývalo už jen dodělat chodníky a silnici pod něj.
Chodniky jsou z balsy, narýhované do tvaru dlažby a silnice je z vakuformy určené pro vláčkaře, imitující kočičí hlavy.

budoucí chodník...

spodek co přijde pod most...

Vše jsem nalepil na kus kartonu a po namalování a opatinování, (opět akrylové barvy a olej) jsem celý díl vlepil pod oblouk mostu.


a už tam je...

Tím byl kamenný most hotov, (samozřejmě drobné retuše a dodělávky ještě budou následovat) a já se mohl vrhnout na ten poslední, největší, nejsložitější, prostě most lanový.

O něm tedy příště...


malá degustace z příští diagnozy...

I.P. RUMOV


Žádné komentáře:

Okomentovat